BRUG FOR HJÆLP?

Skriv til os på

salg@onlineliving.dk

ØNSKELISTE

Hjem » Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Sådan handler du

For at foretage et køb på OnlineLiving.dk skal du igennem 5 trin, når du har fundet den eller de varer, du
ønsker, og lagt dem i indkøbskurven.

  1. Gå til indkøbskurven og gennemgå din ordre. Det er muligt at ændre i din ordre på ordreoversigten.

  2. Leveringsadresse og –metode. Tast dine personlige oplysninger og vælg leveringsmetode.Du har her også mulighed for indtaste en anden leveringsadresse end fakturaadressen.

  3. Betalingsmetode. Tjek at alle oplysninger er korrekte og vælg betalingsmetode.Du har her også mulighed for at skrive en besked til os i kommentarfeltet.

  4. Bekræft ordre. Tjek alle oplysninger er korrekt. Bekræft du er indforstået med vores handelsbetingelser.

  5. Betaling. Vælg betalingsform og gennemfør din betaling.


OnlineLiving® tager ikke nogen betalingsgebyr uanset hvilke betalingskort du benytter.
Du modtager nu en ordrebekræftelse på den mailadresse du har angivet ved købet.

 

Bestilling

Når du bestiller på OnlineLiving®, skal du være opmærksom på, at aftalen ikke anses for endeligt indgået, før
du modtager en automatisk ordrebekræftelse/faktura fra os. Vi tager i ordrebekræftelsen/fakturaen
forbehold for prisfejl, udsolgte varer og/eller udgåede varer samt prisstigninger.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Alle købsaftaler indgås på dansk.
Når du handler på OnlineLiving®, er den primære kommunikationsform email. Information om ordrer,
levering, produkter mv. foregår hovedsageligt via email, og sendes til den email adresse, du som kunden
har angivet. Det er kundens ansvar at sikre, at den indtastede emailadresse er korrekt, og at mails fra
OnlineLiving ikke sorteres fra som spam. Bemærk, at der med eksempelvis Hotmail og lignende tjenester
typisk er et spamfilter tilknyttet, som kan sortere automatisk genererede mails fra. Sørg derfor for, at
kommunikation fra OnlineLiving® ikke sorteres fra.
OnlineLiving® bruger endvidere email til at sende relevante produktoplysninger i forbindelse med varer, du
har købt hos os – det kan være, hvis der opstår et generelt problem, som alle købere af en vare skal
orienteres om.

 

Betaling

På OnlineLiving® kan du betale med kontooverførsel eller med følgende kort: Dankort, Visa/dankort, eDankort, Visa,
MasterCard, Maestro, JCB og American Express. Du kan også betale med mobilpay.


På dit kontoudtog vil hævninger fra OnlineLiving® stå som: onlineliving.dk
Som kunde på OnlineLiving® afregnes dine køb løbende i takt med, at de bliver leveret. Det betyder, at vi
hæver betaling for den pågældende leverance fra dit betalingskort så snart, vi afsender en vare – hvis en
ordre afsendes med restordre vil betalingen for restleverancen først blive hævet på dit betalingskort når
restleverancen bliver leveret.


Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Vi tager ikke gebyr ved betaling
på webshoppen. Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en
betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver
misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du
bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko, når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.
De data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er
således kun NETS, der kan læse dem. Hverken OnlineLiving® eller andre har mulighed for at læse dataene.
 

Har du spørgsmål til din faktura kan du altid kontakte os på mail: salg@onlineliving.dk

 

Levering

OnlineLiving® leverer din ordre med GLS eller Post Nord.
Leveringstid afhænger af, om den pågældende vare er på lager. Vi afsender varer på lager 1-4 arbejdsdage
fra din ordre er godkendt og betalt.


Efter en vare er blevet afsendt, sender vi en forsendelsesbekræftelse via email til dig. Når du har modtaget
denne bekræftelse, betyder det, at din pakke er afleveret til Post Nord, og den er på vej til den adresse,
du har angivet på ordren. Er varen i Danmark mod forventning ikke kommet frem efter senest 4 hverdage, kan du
kontakte OnlineLiving® på mail: salg@onlineliving.dk for at igangsætte en efterlysning af varen.
Er varen til udlandet ikke kommet frem efter 1-2 uger, beder vi dig venligst kontakte os. 

OnlineLiving® er ikke erstatningspligtig, hvis der ved bestilling er angivet en forkert adresse, og dette
medfører bortkomst af forsendelsen.


Dellevering foretages på alle ordrer uden ekstra omkostninger for dig. Fx hvis en ordre indeholder 2 varer,
hvoraf den ene er lagervare, så vil denne blive afsendt med det samme med mindre andet aftales med dig.
Den sidste vare bliver sendt så snart, den kommer på lager. I forbindelse med dellevering trækker vi
beløbet for hver levering, samme dag som levering afsendes herfra.
Er en vare i restordre, vil du automatisk via mail modtage opdateringer om leveringstid, når vi får nye
oplysninger fra leverandøren, så du har samme oplysninger som os.
Prisen for dit forsendelsesgebyrer for din bestilling er:


Danmark – GLS eller PostNord:
Fri fragt i Danmark ved køb over kr. 1200. Leveres til GLS pakkeshop 
 

GLS pakkeshop:
Forsendelsesgebyr: kr. 35


GLS privat omdeling:
Forsendelsesgebyr: kr. 60

 

GLS erhver levering:
Forsendelsesgebyr: kr. 55

 

PostNord – uden omdeling:
Forsendelsesgebyr: kr. 50


PostNord – med omdeling:
Forsendelsesgebyr: kr. 70

 

GLS og PostNord uden omdeling:
Din bestilling sendes til nærmeste udleveringssted med mindre du skriver andet ønske i kommentarfeltet. Du modtager en besked på sms og/eller e-mail, så snart pakken er klar til afhentning.

 

GLS og PostNord med omdeling:
Pakken sendes til den leveringsadresse, som du har angivet ved købet. Er du ikke
hjemme på leveringstidspunktet, vil der blive lagt en afhentningsseddel i din postkasse. Du kan
herefter afhente din pakke på den angivet sted frem til den på afhentningssedlens angivet dato.
Bliver pakken ikke afhentet, vil den blive returneret til OnlineLiving®. Vi sender gerne din pakke
til dig på ny mod betaling af et nyt forsendelsesgebyr.

 

Grønland:

Forsendelsesgebyr med skib: kr 190
Forsendelsesgebyr med fly: kr 390
Prisen gælder forsendelser op til 5 kg. Vi kontakter dig, hvis din bestilling vejer mere. 

 

Færøerne:

Forsendelsesgebyr med skib: kr 225
Forsendelsesgebyr med fly: kr 350
Prisen er incl. indfortoldningsgebyr kr. 125


Island:

Forsendelsesgebyr med fly: kr 340
Prisen er incl. indfortoldningsgebyr kr. 125

 

Norge:

Collect – kr. 175
Home – kr. 185

 

EU 1: Austria, Belgium, Czech Republic, Finland, France, Germany, Luxembourg, Netherlands, Poland, Sweden

Shopping kost DKK 95

 

EU2: Bulgaria, Croatia, Estonia, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Portugal, Slovakia, Slovenien, Spain

Shopping kost DKK 125

 

EU 3 – Romania

Shopping kost DKK 225


Kontakt os på email: salg@onlineliving.dk for forsendelse til andre landet end nævnt ovenstående.
Shipping to other countries, please contact us at salg@onlineliving.dk

 

Fortrydelsesret

Du har ifølge Forbrugeraftaleloven 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har
modtaget varen og skal returneres inden for de 14 dages fortrydelsesret.


Varen skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog varen. Ved
fortrydelsesretten hæfter du for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end
hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Det vil sige du
kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover,
hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet
kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


For at modtage hele varens købsbeløbet retur må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må
afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har
indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes værdiforringelsen
købsbeløbet.


Når du benytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os og du er
ansvarlig for at varen er sendt forsvarligt i beskyttende emballage. Returvarer håndteres løbende og de
kontrolleres at den lever op til reglerne for fortrydelsesretten. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt, efter vi
har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Du bedes
vedlægge dit konto og reg. nr., så vi kan overføre pengene direkte til din konto. 
Returpakker sendt pr. efterkrav modtages ikke. Returpakker sendes med til GLS pakkeshop: Netkiosken, Kastet, 9000 Aalborg.


Varen sendes til:
OnlineLiving
Ryesgade 45
9000 Aalborg
Mrk. Retur


Hvis du ønsker at bytte den købte vare til en anden vare, skal du returnere den købte vare som beskrevet
ovenfor, hvorefter vi overfører beløbet til din konto. Den nye vare skal du bestille på webshoppen.

 

Reklamation

Når du handler på OnlineLiving.dk har du efter købeloven reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Hvis
du har modtaget en vare med fejl, eller en anden vare end du har bestilt, kan du enten få varen ombyttet
eller pengene tilbage. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået
24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din
fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen/fejlen. Du skal
reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen/fejlen. Vi anbefaler, at du reklamerer så
hurtigt som muligt. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav og vi afhenter ikke pakker, der er sendt uden omdeling.


Varen sendes retur til:
OnlineLiving
Ryesgade 45
9000 Aalborg
Mrk. Reklamation


Når du sender en varer tilbage til os og reklamerer over den, skal du vedligge information over, hvad du
reklamerer over. Du er også velkommen til at sende os en mail, hvori du forklarer din reklamation- mailen
sendes til mail: salg@onlineliving.dk

 

Transportskade

Modtager du en pakke, der har synlige tegn på skader under transport, er det vigtigt, at du modtager
pakken med forbehold, eller alternativt åbner pakken, mens fragtfirmaets personale ser på. Hvis indholdet
har taget skade, skal der laves en erstatningssag med det pågældende fragtfirma. Det er meget vigtigt, at
du kontrollerer, at forsendelsen ikke er beskadiget ved modtagelse, fordi du ved at kvitterer for modtagelse
samtidig tilkendegiver, at varen var uden skader og mangler ved modtagelsen og derved bortfalder
forsikring på forsendelsen. Hvis der er den mindste skade på emballagen, skal du derfor på stedet gøre
indsigelse over for transportøren.


Det er også muligt at nægte modtagelse på en beskadige pakke. Den vil så komme retur til os til kreditering.
Synlige transportskader på emballagen/forsendelsen.


Anmod transportøren om, at du skal undersøge forsendelsens indhold for transportskade pga. synlige
skader på emballagen. Hvis transportøren mod forventning ikke vil tillade det, kan du enten afvise
forsendelsen eller notere “modtaget med forbehold for fejl og mangler” på fragtbrevet, hvis du vurderer, at
indholdet stadig kan være i god stand. Såfremt varen er beskadiget, skal du kontakte transportøren for at
oprette en erstatningssag. Du skal kontakte transportøren indenfor 5 dage. Du er også velkommen til at
kontakte os indenfor 3 hverdage.


Synlige transportskade på forsendelsens indhold/varen.
Du skal afvis forsendelse med det samme “grundet transportskade”. Så tager transportøren forsendelsen
med igen, og du skal efterfølgende kontakte os, hvorefter vi sender en ny vare til dig, såfremt varen er på
lager.


Skjulte transportskader.
Det er generelt ved modtagelse af pakker, at der altid er risiko for skjulte fragtskader – er skaden ikke synlig
ved modtagelse, kan du stadig lave en erstatningssag. Straks efter modtagelse skal du tjekke, at alt er ok,
skulle du herefter erfare, at der er en skjult fragtskade, skal du sørge for at tage kontakt til fragtfirmaet
hurtigst muligt, da de efter nogle dage ikke længere vil erstatte en beskadiget vare. For Post Danmark er
denne periode 7 dage. Du er også velkommen til at kontakte os indenfor 3 hverdage.

Har du spørgsmål til transportskaber kan du kontakte os på mail: salg@onlineliving.dk

 

Prisgaranti

OnlineLiving.dk tilstræber at sikre dig den bedste pris på alle varer, du finder på vores shop. 

For at sikre sammenligning skal prisen vi matcher opfylde nedenstående krav. 

  • Varen skal være på lager i butikken vi matcher
  • Prisgarantien omfatter udelukkende varer omfattet af danske regler for moms, told, garanti og forbrugerbeskyttelse.
  • Der skal foreligge dokumentation for den pris du har fundet. Dokumentationen kan være i form af link eller lignende.
  • Prisgarantien gælder varer der reelt er tilgængelige, og dermed ikke, ved kø-tilbud, bundle-tilbud og/eller ved tilbud med begrænsede antal/tid.
  • Prisgarantien gælder ikke tilbud der kræver medlemsskab såsom en indkøbsforening eller nogen form betaling for at få adgang til tilbudet.
  • Prisgarantien er gældende inden købet samt hvis du indenfor 7 dage efter varens afsendelse finder varen billigere. Finder du varen billigere kan du få differencen refunderet. 

For at kunne købe varen til den lavere pris eller få en evt. difference refunderet skal du kontakte os på mail: salg@onlineliving.dk. Husk at medsende din dokumentaton. 

 

Cookiepolitik

OnlineLiving.dk anvender cookie på vores side.
Hvad er en cookie:
Cookies er en lille datafil som bliver gemt på din computer for at se hvad der sker under dit besøg og for at
kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.
Selve Cookien indeholder og indsamler ingen oplysninger. Når cookien læses af en server via
webbrowseren, kan den hjælpe med at give en mere brugervenlig service – f.eks. ved at huske tidligere køb
eller kontooplysninger.


Hvad bruger OnlineLiving® cookie til at:

– At forbedre din oplevelse af vores side

– Statistikker

– Markedsføring

 

Kan jeg slette cookies?
Ja det kan du – du kan se en vejledning her: minecookies.org/cookiehandtering/
Lovvalg & Værneting
Køb af varer på OnlineLiving.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske
domstole.

 

Copyright

Kopiering af indhold fra www.onlineliving.dk er forbudt uden forudgående tilladelse.

 

Mangel i levering

Er der en mangel i din levering beder vi dig straks rette henvendelse til os på mail: salg@onlineliving.dk

 

Fejl, misbrug og annullering af ordrer

Vi vil annullere en ordre, hvis der er begrundet mistanke om betalingsmisbrug. Alle sådanne bestillinger vil
blive meldt til politiet. 

 

Persondatapolitik:

Onlineliving.dk vil behandle dine persnoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, at de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

Vi indsamler aldrig personlige oplysninger, uden du selv har givet os dine oplysninger ved registrering, køb eller på anden måde.

 

Vi registrerer ikke flere oplysninger end vi har brug for til at kunne yde dig den bedste service.

 

Beskrivelse af databehandlingen:

Formål:

  • Levering af produkter: Personoplysninger anvendes til levering af produkter du har købt.
  • Levering af nyhedsbrev: Personoplysninger anvendes til at fremsende nyhedsbrev, som du har tilmeldt dig.
  • Kundeklub: Personoplysniger anvendes til at fremsende nyhedsbreve fra kundeklubben samt til at give dig kundeklub fordele.
  • Kundeservice: Support i forbindelse med dine køb og øvrige henvendelse.
  • Online markedsføring: Personoplysninger anvendes til online markedsføring f.eks. på Facebook og Instagram.

 

Kategorier af personoplysninger:

  • Vi behandler flg. kategorier af personoplysninger: Almindelige personoplysninger, f.eks. navn, adresse, e-mail, telefonmunner, ordrehistorik, om du er tilmldt vores nyhedsbrev og/eller kundeklub.

 

Behandlingsgrundlag:

Det er nødvendigt for os at ligge inde med disse oplysniger for at vi kan:

  • Sende dig dine bestilte produkter
  • Kontakte dig ved forsinkelse af levering
  • Så vi kan overholde en retlig forpligtelse f.eks. i henhold til bogføringsloven
  • Vores legitime interesse i at markedsføre vores produkter

 

Kilder:

Vi har fået dine oplysninger:

  • Direkte fra dig via vores shop ved køb, brug af kontaktformula, tilmelding til nyhedsbrev og/eller kundeklub eller via tilmelding til nyhedsbrev og/eller kundeklub andre steder på nette, f.eks. Facebook og Instagram
  • Direkte fra dig ved at du har oplyst dine oplysniger til os på mail eller anden måde som f.eks. besked på Instagram
  • Direkte fra dig i forbindelse med køb af produkter

 

Modtagere:

Alle medarbejdere hos OnlineLiving.dk samt vores revisor og bogholder har adgang til de registrerede oplysninger.

Vi kan videregive dine personoplysninger under følgende omstændigheder:

Vi har indgået databehandleraftale med databehandlere, hvilke er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse at dine personoplysninger. Vi har indgået databehandleraftale med:

  • Konxion – de er udbyder at Ultimize hvori vores shop er “bygget”
  • E-Conomic – de er udbyder af vores regnskabsprogram
  • Pakkelabels.dk – de sørger for at din bestilling kan sendes med den ønskede leverandør
  • MailChimp – de sørger for vi kan sende nyhedsbreve

 

Opbevaring:

Vi opbevarer dine personoplysninger så længe det er nødvendigt til de formål , der her er nævnt:

  • I forbindelse med køb af produkter: I forbindelse med levering af produkter vil vi opbevare dine personoplysninger i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som materialet vedrører. Denne opbevaringstid er i helhold tiul bogføringsloven.
  • I forbindelse med nyhedsbreve og kundeklub: Så længe et afgivet samtykke til at modtage markedsføring ikke er trukket tilbage, og vi ikke er forpligtet til at opbevare personoplysningerne f.eks. i forbindelse med retlig forpligtelse.
  • Generelt vil personoplysninger vedrørende generelle henvendelser fra ikke registrede kunde blive slette efter 1 måned, med mindre der er specielle grunde til at opbevare informationerne i en længere perionde.

 

Oplysning, indsigelse, dataportabilitet, ændring og sletning:

Du kan altid kontakte os for at få oplust, hvilke personoplysninger vi ligger inde med. Det kan ske ved henvendelse til: OnlineLiving.dk på mail info@onlineliving.dk

Hvis der er fejl i de oplysninger vi har om dig, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige oplysninger. ligesom du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændringer eller datapotabilitet, er du meget velkommen til at sskrive til os på ovennævnte e-mailadresse.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Hvis du ønsker at tilbagetrække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse i forbindelse med udsendelse af nyhedsbreve, kundeklub og markedsføring kan det til enhver tid ske ved at kontakte os på ovennævnte e-mailadresse.

Hvis du finder grund til at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan det ske til: Datatilsynet, Borgergade 28,5., 1300 København.

 

Dataansvarlig:

Den dataansvarlige hos OnlineLiving.dk er: Bolette Bjerre.